se päivä vuodesta kun on parasta olla äiti

sunnuntai ja elämäni toinen äitienpäivä äitinä. Viime vuonna tähän aikaan kaikki oli vielä niin uutta ja jännittävää. Vaikka silloin sain jonkun konkreettisen lahjankin niin kyllä paras lahja siinä hetkessä oli saada nukkua pitkään niiden univelkojen keskellä ja sen jälkeen nauttia lapsen ja miehen seurasta.

Äitienpäivä on aina ollut mulle merkityksellinen jollain tapaa. Oon halunnut aina muistaa omaa äitiäni jollain tavalla, sillä tekeehän äidit maailman tärkeintä työtä.

Tänä vuonna äitienpäivään sisältyi pientä hemmottelua ja kyläilyä.
Sain tai siis olisin saanut nukkua pitkään aamulla, mutta heräsin jo aamu kasilta kun olen muuttunut ihan aamuvirkuksi nykyään.. Oli kuitenkin ihana torkkua ja vain makoilla ilman mitään kiirettä siihen asti kunnes Rudi ja Ale tuli tuomaan mulle aamiaisen sänkyyn. Oli kyllä paras aloitus päivään.

Lähdettiin aamupäivällä kohti Hyvinkäätä ja käytiin mun äidillä syömässä. Annettiin mun äidille kortti jonka Rudi oli taiteillut ja mä kirjottanut taakse runon. 
ihana eka äitienpäiväkortti Rudilta

sain äidiltä ruusun

Sitten ruoan jälkeen lähdettiin kaikki mun tädille kahville. Oli mahtava sää joten oltiin ulkona kahvittelemassa. Tädin luona oli muutama muukin sukulainen niin oli kiva heitäkin nähdä. Meillä on ollut jo pidempään perinteenä kokoontua lähimpien sukulaisten kanssa aina jouluna ja äitienpäivänä mun äidille tai tädille.
Rudi oli ainakin onnellinen kun sai keksin ja myöhästyineitä synttärilahjoja

Kaiken kaikkiaan mun elämäni toinen äitienpäivä oli paras. Jotenkin sitä välillä päivän mittaan herkistyi katsellessa tuon pikku pojan menoa ja mietin kuinka siistiä on ollakkaan äiti, just ton lapsen äiti.

Vaikka äitinä olemisen rankkuus on yllättänyt mut niin silti se on vain ihan parasta. siksi ajattelinkin listata asioita, jotka ovat yllättäneet minut positiivisesti ja ovat parhaita asioita äitiydessä.

viisi parasta asiaa:

  1. kuinka voimakasta rakkaus omaa lasta kohtaan onkaan💛 mitään tai ketään ei voi rakastaa niinkuin omaa lasta. voi kuinka kliseiseltä kuulostaakaan..
  2. kun toi pikkunen hymyilee niin mun sydän sulaa joka kerta
  3. ja onhan se kivaa kun välillä toinen tulee mun luokse vaan, jotta saa halata tai antaa pusuja 
  4. tulee onnistunut olo kun lapsi oppii uusia taitoja, vaikka ne olisi ihan pieniäkin asioita
  5. ja ehkä se yllättävin. Tietenkin tiesin, että mun on vanhempana opetettava lapselle asioita, mutta en ois ikinä uskonut kuinka paljon tuo lapsi opettaa minua. Kuinka paljon äitiys on opettanut, muuttanut (vain mielestäni hyvään suuntaan) ja pistänyt koko arvomaailman uuteen uskoon.    

Mahtavaa äitienpäivän jatkoa kaikille äideille!

Kommentit

Suositut tekstit